Jak se s wingem rozjet na malém prkně

Malé prkno je v kombinaci s foilem vždy zábavnější než prkno velké, ale jak se na tom malém rozjez, když se pod tebou potápí? Poradím, jak na to.

Základy rozjezdu

Základem rozjezdu na malém prkně, je mít dostatek výkonu ve wingu, takže dostatečně silný vítr a dostatečně velký wing. bez toho to bude výrazně náročnější, protože wing je to, co tě dostane nahoru na prkno aniž by se potopilo svým tahem vzhůru a také do jízdy. Další věc, co vytváří vztlak je prkno i hydrofoil v pohybu, takže i když je na počátku rozjezdu rychlost jen velmi malá, tak i to přidá trochu výtlaku a pomůže zabránit potopení prkna. Ostatní iž je "jen" skill jezdce udržet rovnováhu a vše správně sesynchronizovat.

Detailní postup

Asi nejjednodušší postup začíná v sedě na prkně, které je prakticky celé potopené. Ponořené nohy také mírně zvyšují výtlak a v kombinaci s tahem wingu vzhůru a mírně do strany do jízdy se prkno dostane na hladinu a do pohybu, címž se zase mírně zvýší vztlak prkna i hydrofoilu.

Následně je potřeba se dostat do kleku na prkně a dostat nohy v vody, aby nebrzdily pohyb a prkno mohlo nabrat trochu rychlosti. Dost pomůže, když si jednou rukou můžeš chytit špičku prkna a nabízí se k tomu ruka držící přední handle na wingu. Winga dáš na chvíli dolů a nohy rychle nahoru. S wingem dole sice ztratíš jeho tah vzhůru, ale když to uděláš dostatečně rychle, tak se prkno nestihne ponořit příliš hluboko.

V kleku se snaž nabrat trochu víc rychlosti směrem kolmo na vítr a ve chvíli, kdy se to už trochu rozjede, nebo příjde poryv a trochu tě přizvedne nahoru, dáš přední nohu z kleku do výpadu. Pak už stačí se trochu odrazit ze zadní nohy v kleku, přizvednout se wingem a stojíš na prkně.

Posledním krokem je nabrat dostatečnou rychlost pro levitaci. Tady je na místě si wingem i na prkně trochu zapumpovat a jízdu namířit víc po větru. Rychlost = více vztlaku = ménší odpor = větší rychlost a tak dál až k levitaci....

Tady se na to můžeš mrknou na hezky zpracovaným videu od Jonathana, kterej už je zkušená´ým jezdcem a zvládá i náročnější variantu bez podržení špičky prkna přední rukou.

Kdy už takový start umí, může do komentů klidně dopsat další rady a tipy, jak na to :-)
Držím palce při učení nových dovedností a posouvání vlastních možností.

Čau na vodě, Leguán